کسب و کارها

چرا انتخاب تور تبریز سفری فراموش نشدنی است؟

تور تبریز یک انتخاب عالی برای گذراندن تعطیلات به همراه خانواده و یا دوستان می باشد. شهر تبریز یکی از کلانشهرهای بسیار زیبا در ایران است که جاهای دیدنی و توریستی بسیاری دارد. طبیعت بکر و بی نظیر، آب و هوایی خنک و دلچسب و مردمانی مهمان نواز از جمله مزیت هایی هستند که در شهر تبریز وجود دارند. این سفر می تواند شما را با ویژگی های منحصر به فرد و آداب و رسوم مردم آذربایجان آشنا نماید.

شهر تبریز در دنیا هم معروف است. به همین مناسبت در سایت (britannica.com) آمده است:

“تبریز، Tauris Persian، چهارمین شهر بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی، واقع در ارتفاع حدود 4485 فوت (1،367 متر) از سطح دریا در انتهای شمال غربی کشور. آب و هوا قاره ای است: در تابستان گرم و خشک و در زمستان به شدت سرد.

این شهر در دره ای احاطه شده است که از سه طرف با تپه هایی احاطه شده است. این در یک منطقه زلزله زده است که ممکن است دچار شوک های مکرر و شدید شود.”

در سایت های ایرانی و معروف گردشگری همچون فارا گشت (faragasht.com) درباره تور تبریز نیز آمده است:

“تبریز دارای آب و هوایی خنک و خاص می باشد با قدمتی نزدیک به 4500 سال. که اولین پایتخت ایران جدید نیز اسم گذاری شد و سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد می باشد. تبریز پر از هتل های لوکس و شیک و تمیز می باشد. از هتل های 5 ستاره بین المللی همچون پارس ائل گلی و شهریار و کایا با امکانات مدرن گرفته تا هتل آپارتمان هایی که قیمت تور تبریز از تهران یا سایر شهرها را مناسب هر بودجه و سلیقه می کنند.

 وجود مراکز خرید مدرن و بازار سنتی فوق العاده دیدنی که ثبت جهانی شده است در کنار محصولات صنایع دستی ویژه که مختص تبریز و هنرمندان تبریزی بوده؛ لذت خرید در سفر شما را کامل پوشش می دهند و اگر اهل سوغاتی بردن باشی که صد در صد رضایت شما را با آسودگی و آرامش جلب می کند.”

علاوه بر تمام این ها تبریز دارای غذاهای لذیذ و شیرینی های منحصر به فردی است که هیچ کجا مشابه آن را نمی توان یافت. در این مطلب قصد داریم مزایای تور تبریز و تمام ویژگی های شهر را بیان کنیم.

آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم مردم قبل از انتخاب تور تبریز

به عنوان کسی که کاملا با آداب و فرهنگ مردم این شهر آشنا هستم باید بگویم مردم ترک تبریز دارای آداب و سنت هایی هستند که اغلب سعی در رعایت آن ها می نمایند. اگر شما به عنوان یک مهمان به خانه ی یک تبریزی بروید با ادب و احترام کامل با شما برخورد خواهد شد. این مردمان غیور نسبت به ارزش های معنوی و خانواده بسیار مقید هستند. کانون خانواده در اولویت قرار دارد.

مردم تبریز بهترین غذا، بهترین خوراکی ها ، بهترین رخت خواب و بهترین شرایط را برای مهمان خود تدارک می بینند. ارزش و احترام یک مهمان بسیار زیاد است. این ویژگی یکی از مشخصه های اصلی مردم تبریز است که شاید نظیر آن در مناطق دیگر دیده نشود. در تور تبریز خودتان تمام این موارد را خواهید دید.

سطح شهر بسیار تمیز بوده و به جرات می توان گفت هیچ گدایی در آن دیده نمی شود. مردم این منطقه کوهستانی عزت نفس و غرور بالایی دارند. به ندرت دیده می شود تا کسی برای گدایی در کوچه و خیابان ظاهر گردد. این مردمان غیور نسبت به ارزش های معنوی و خانواده بسیار مقید هستند. 

حتی اگر در یکی از هتل های تبریز اقامت نمایید بهترین استقبال از شما انجام خواهد شد و تمام شرایط برای راحتی مسافر مهیا می گردد.

بازدید از موزه ها در تور تبریز

شهر تبریز قدمت بسیار زیادی دارد و اغلب محله های آن دارای یک یا چند خانه ی معروف و تاریخی می باشد. میدان ساعت که عمارت و موزه بزرگ شهرداری نیز در آن قرار دارد، مرکز شهر می باشد. عمارت زیبای شهرداری در وسط شهر جلوه ی بسیار زیبایی را به آن می بخشد و مانند نگین درخشان در آن جایگاه قرار گرفته است. 

در اطراف همین میدان محله های قدیمی وجود دارد که هر کدام دارای موزه ها و خانه های تاریخی می باشند. محله هایی مانند مقصودیه، پل قاری، ششگلان و بسیاری دیگر از مناطق از جمله مکان های تاریخی شهر هستند که در تور تبریز می توانید از آن ها دیدن نمایید.

تبریز در زمان قاجار و حکومت های قبل آن به عنوان پایتخت انتخاب شده است و بسیاری از شاه های قاجاری عمارت ها و کاخ های زیبایی را در این منطقه به جای گذاشته اند. موزه آذربایجان، موزه قاجار، موزه سنجش، خانه مشروطه، خانه استاد شهریار و خانه پروین اعتصامی از جمله مکان های تاریخی تبریز می باشند که در این سفر می توانید از آن ها بازدید نمایید. موزه قاجار یکی از زیبا ترین عمارت ها واقع در محله ششگلان تبریز می باشد.

بازار تاریخی تبریز

بازار بزرگ تبریز یکی از ارزشمند ترین بناهای تاریخی این شهر می باشد. این بازار بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان است که به ثبت جهانی رسیده است. توصیف این بازار زیبا در کلمات نمی گنجد. معماری اصیل ایرانی در ساخت بازار به کار رفته است. سقف آن به گونه ای ساخته شده است که در تابستان باعث خنکی و در زمستان باعث گرم شده مغازه های داخل آن می گردد. 

در واقع برای ساختن این بازار از هوش و دانش فراوانی استفاده شده است. در تور مسافرتی تبریز حتما باید بازدیدی از بازار داشته باشید.

این بازار تاریخی دارای تیمچه های مختلفی است و انواع کالاها در آن به فروش می رسد. تیمچه مظفریه یکی از معروف ترین و زیبا ترین تیمچه های بازار است که در آن مغازه های فرش فروشی وجود دارد. بازار کفاشان، بازار بزازان، بازار طلا فروشان معروف به بازار امیر، بازار قند فروشان و بسیاری دیگر از تیمچه ها که در حال حاضر نیز مشغول داد و ستد و فعالیت هستند. خرید کردن از این بازار زیبای قدیمی حس و حال بسیار خوبی را برای مسافران به ارمغان می آورد.

ائل گلی و غذاهای لذیذ تبریز

عمارت ائل گلی یا همان شاه گلی یکی از معروف ترین و زیبا ترین تفرجگاه های تبریز می باشد. این تفرجگاه دارای استخر و عمارتی در وسط آن می باشد. استخر زیبا و بزرگ ائل گلی سبب خنک شده آب و هوا در آن منطقه شده است. 

عمارت وسط آن نیز در حال حاضر رستوران بوده و شما می توانید وعده ی غذایی خود را در آن میل نمایید.

رزرو تور مسافرتی تبریز (هوایی و زمینی)

 تور تبریز به صورت زمینی و هوایی از تمامی شهرها وجود دارد. هواپیما، قطار و یا اتوبوس می تواند یکی از انتخاب های شما برای تور باشد. تورهای رشت به تبریز، شیراز به تبریز، مشهد به تبریز، اصفهان به تبریز و تهران به تبریز دایر می باشد. برای رزرو تور تبریز فارا گشت را مشاهده کنید:

https://faragasht.com/تور-تبریز/

برای پایان خوش تور تبریز حتما باید از غذاهای لذیذ این شهر نیز بخورید. کوفته تبریزی، دلمه، چلوکباب برگ، چلوکباب کوبیده و شیرینی هایی مانند قرابیه تبریز، ریس و نوقا از جمله خوراکی های بسیار لذیذ این شهر می باشد. بهترین رستوران های شهر را به شما معرفی می نماید تا غذای خود را در آن جا میل نمایید.

 اگر قصد خوردن غذاهای سنتی را دارید رستوران ایمانی سردرود، رستوران برکه و جگر کبابی پاکدل را انتخاب نمایید. البته اغلب رستوران های شهر غذاهای خوبی را سرو می نمایند و شما می توانید با پرس و جو یکی از بهترین رستوران ها را انتخاب نمایید. 

با همه این تفاسیر پیشنهاد می کنم هرچه زودتر به همراه دوستان، آشنایان، خانواده و یا حتی به صورت مجردی  برنامه هیجان انگیز سفر به شهر تبریز با تور مسافرتی و تبریز گردی ثبت نام کنید و همراه با بهترین لیدر های منطقه و آژانس مسافرتی معتبر و مجری مستقیم با هواپیما، قطار یا اتوبوس برنامه گشت را داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا