کسب و کارها

درباره کشور پرتغال چه میدانید

کشور  پرتغال دارای مساحت  کوچکی به اندازۀ 92 هزار کیلومتر مربع می باشد که در قسمت پائین جنوب غربی اروپا و در حاشیۀ غربی شبه جزیرۀ ایبری واقع شده است . این کشور زیبا از سمت غرب به اقیانوس اطلس و از قسمت شرق به اسپانیا می رسد . پایتخت این کشور لیسبون می باشد که جزو شهرهای مهم در اتحادیه اروپا هم است. لیسبون در جنوب کشور پرتغال قرار دارد. شهر پورتو هم در قسمت شمال کشور پرتغال واقع گشته است.

آب و هوای کشور پرتغال

کشور پرتغال دارای آب و هوای گرم در بین کشورهای اروپایی می باشد. ولی به دلیل وجود اقیانوس اطلس موجب معتدل شدن آب و هوای پرتغال شده است. قسمت غرب این کشور تابستان خنکی را داراست همراه با رطوبت پائین و آب و هوای بسیار معتدل و در قسمت جنوب آن تابستان به نسبت گرمی را داراست.

زبان مردم پرتغال 

زبان رسمی مردم پرتغال، پرتغالی می باشد که ریشۀ رومی را داراست و به زبان اسپانیا تا حدی شبیه است . زبان پرتغال جزو ششمین زبان پر کاربرد در دنیا می باشد. 

فرهنگ کشور پرتغال

  1. جایگاه خانواده در کشور پرتغال بسیار مخصوص می باشد و به روابط فامیلی و خانوادگی ارزش بسیاری قائل هستند.
  2. مردم پرتغال سنتی می باشند و بسیار محتاطانه کار می کنند و بسیار سخت به تغییرات افراطی  واکنش نشان  می دهند و سخت نوآوری را می پذیرند.
  3. مردم پرتغال بسیار مهمان دوست می باشند. 
  4. دین رسمی در بین مردم پرتغال وجود ندارد بیشتر آن ها پیرو دین مسیحیت و کاتولیک می باشد . 
  5. مردم پرتغال عادت به هدیه دادن در اکثر مهمانی های خود دارند و اگر شخصی هدیۀ خود را در جمع باز کند ،به معنای احترام می باشد.

وضعیت اقتصادی کشور پرتغال

به دلیل رکود اقتصادی کشور پرتغال تعداد بیکاران افراد جوان در این کشور بسیار زیاد است. به همین دلیل اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول کمک بسیاری را به مردم پرتغال می کند. نوع و شرایط زندگی در این کشور چالش های بسیاری را به وجود آورده که موجب نارضایتی مردم کشورش شده است.

تحصیل در کشور پرتغال 

شهریۀ دانشگاه های دولتی در کشور پرتغال تا حدی ارزان تر از دانشگاه خصوصی آن می باشد .در بعضی مواقع، بعضی از دانشگاه های خصوصی ، 100 درصد تخفیف به دانشجویان کم بضاعت می دهند و دانشگاه های دولتی آن سالانه شهریه را می گیرد. 

شهر پورتو و لیسبون جزو زیباترین و قدیمی ترین شهرها در پرتغال  می باشد . در شهر لیسبون مکان های دیدنی بسیار زیاد است. مانند موزه، خانه های قدیمی و زیبا و غیره. این دو شهر، سالیانه گردشگران بسیاری را به سمت خود کشانده است. 

سفر به کشور پرتغال

با توجه به زیبایی هایی که کشور پرتغال دارد و هم اینکه در قاره اروپا و منطقه شنگن واقع شده است، مقصد بسیاری از گردشگران و افرادی هست که قصد دارند به صورت تفریحی از قاره اروپا و کشورهای زیبای آن دیدن کنند. شما برای اینکه بتوانید به کشور پرتغال سفر کنید، نیاز هست که قبل از ورود ویزای شینگن دریافت کرده باشید. برای این ویزا نیاز به بیمه سفر هم دارید. بیمه سفر برای آرامش خاطر شما از اتفاقاتی هست که در طول سفر امکان دارد برای شما بیافتد. شما با ویزای شنگن حداکثر می توانید تا سه ماه در منطقه شنگن که تعداد زیادی از کشورهای اروپایی از جمله کشور پرتغال را در خود جای داده است، تردد کنید و از اروپای زیبا بازدید کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یکی از علائق من اینه که به صورت زمینی به اروپای زیبا سفر کنم و در این صورت یکی از کشورهایی که حتماً ازش بازدید میکنم کشور پرتغال هست. شنیم این کشور بسیار زیباست و البته نسبت به کشورهای دیگه اروپایی به قیمت ارزان تری هم میتونید به پرتغال سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا