کسب و کارها

جاهای دیدنی تبریز: معرفی 9 جاذبه گردشگری برتر در تبریز

تبریز یکی از شهرهای شمال شرقی ایران است. این شهر مرکز استان آذربایجان شرقی است. قدمت تبریز به بیش از 4500 سال پیش می‌رسد از این رو این شهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران به حساب می‌آید و دیدنی‌های بسیاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی تبریز آشنا شویم. 

جاهای دیدنی تبریز 

شهر تبریز در فاصله 310 کیلومتری مرز بازرگان که مرز ایران و ترکیه است قرار دارد. از شهر تبریز می‌توان به اروپا و مسکو نیز سفر کرد. این شهر برای سفرهای خارجی به استانبول ترکیه انتخاب و گزینه مناسبی است.  

در شهر تبریز اماکن دیدنی زیادی وجود دارد و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند؛ بنابراین حتما پیش از شروع سفر برای رزرو هتل تبریز و خرید پرواز اقدام کنید. مهم‌ترین اماکن دیدنی شهر تبریز عبارتند از: 

  1. بازار بزرگ تبریز: این بازار یکی از اماکن دیدنی و مراکز خرید است که مسافران زیادی از آن به قصد خرید محصولات سنتی این شهر و همچنین تماشای یک مکان تاریخی دیدن می‌کنند. بازار تبریز در فهرست آثار تاریخی یونسکو ثبت شده است و در آن مسجد و کاروان‌سراهای تاریخی زیادی وجود دارد.  
  2. مسجد کبود یا مسجد جهانشاه: مسجد جهانشاه یکی از اماکن مذهبی، تاریخی و دیدنی شهر تبریز محسوب می‌شود که متأسفانه در زلزله سال 1193 هجری قمری آسیب زیادی دیده است. از آنجایی‌که در دیواره‌های این مسجد از کاشی‌های آبی استفاده شده به آن مسجد کبود نیز می‌گویند. 
  3. ارگ تبریز یا ارگ علیشاه در تبریز: یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز ارگ علیشاه است. این سازه در زمان جنگ ایران و روسیه نیمه‌کاره بوده و از آن به عنوان یک دیوار دفاعی در این جنگ استفاده شده است. 
  4. مسجد جامع تبریز یا مسجد کبیری: قدمت این مسجد به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد و در اطراف آن بازار تبریز قرارگرفته است.  
  5. موزه آذربایجان: این موزه در نزدیکی مسجد کبود قرار دارد و گنجینه زیبایی از اشیای قدیمی در آن نگهداری می‌شود. 
  6. قبرستان سرخاب یا مقبره الشعرا در تبریز: این گورستان که به مقبره الشعرا نیز معروف است محل دفن بیش از 400 فرد مشهور است که اکثرا آن‌ها از جمله شاعران سرشناس مثل حکیم اسدی طوسی و استاد شهریار جزو شاعران ایرانی هستند. 
  7. پارک شاه گلی یا ائل گلی: کلمه شاه گولی در زبان ترکی به معنای استخر شاه است. در پارک ایل گولی یک دریاچه به عمق 12 متر احداث شده است که در آن قایق‌سواری نیز انجام می‌شود. وسعت این پارک در حدود 7 کیلومتر است.  
  8. روستای کندوان: این روستا به دلیل وجود لانه‌های زنبور که در کوه‌های آتش‌فشانی آن قرارگرفته است به روستای کندوان مشهور است. این روستا یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری تبریز است.  
  9. کلیسای استفانوس: این کلیسا در فاصله 17 کیلومتری شهر جلفا قرار دارد. استفانوس بر اثر زلزله تخریب شده بود اما توسط سلسله صفویه مرمت شد. 

به‌علاوه در شهر تبریز مرز جلفا قرار دارد که برای خرید کالاهای اورجینال با قیمت بسیار ارزان منطقه مناسبی است. 

رزرو هتل و بلیط هواپیما با استفاده از سایت رادار361 

شما می‌توانید با استفاده از سایت رادار361 هتل موردنظر خود را به همراه بلیت هواپیما برای سفر به این شهر رزرو و تهیه کنید. این وب‌سایت در اصل یک موتور جستجوی هتل با توجه به گزینه‌ها و قابلیت‌های موردنظر شماست. 

در صفحه اصلی سایت رادار361 دو گزینه برای جستجو وجود دارد. یک گزینه برای یافتن بلیت هواپیما در تاریخ و شرایط موردنظر خریدار است. زمانی که روی گزینه بلیت هواپیما کلیک می‌کنید به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آن گزینه‌ها و فیلترهای جستجو برای رزرو پرداز با توجه به شرایط انتخابی شما وجود دارد. 

همچنین برای رزرو هتل در شهرهای ایران از جمله تبریز می‌توانید در صفحه اصلی وب‌سایت رادار361 روی گزینه هتل کلیک کنید و در صفحه باز شده گزینه‌ها و ویژگی‌های موردنظر خود برای انتخاب واحد اقامتی در هتل را تایپ کنید و به فهرستی از اتاق‌های مختلف با توجه به گزینه‌ها و موارد موردنظر شما دسترسی داشته باشید. با کلیک روی نام هرکدام از واحدهای اقامتی می‌توانید روند رزرو هتل را طی کنید. علاوه‌بر تمام این موارد در مجله گردشگری رادار می‌توانید با بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های هر شهر آشنا شوید. 

هتل‌های تبریز؛ معرفی بهترین تا ارزانترین هتل ها 

شهر تبریز یکی از زیباترین شهرهای کشور است و سالانه مسافران زیادی را برای سفر و گردش در این شهر تاریخی به خود جلب می‌کند. اقامت و رزرو هتل‌های تبریز شاید برای اولین سفر به شهر تبریز برای شما کمی دشوار به نظر برسد. در این متن به معرفی بهترین هتل‌های تبریز تا ارزان‌ترین هتل برای رزرو هتل تبریز پرداخته می‌شود. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید با ما همراه باشید، به‌علاوه در این متن در مورد خرید بلیط هواپیما با کمترین قیمت نیز صحبت خواهیم کرد. 

هتل های تبریز 

در این شهر برای اقامت هتل‌های مختلفی از هتل‌های لوکس و 5 ستاره تا هتل‌هایی با قیمت ارزران وجود دارد که پاسخگوی هر گونه سلیقه‌ای با هر بودجه‌ای برای مسافران این شهر خواهد بود. در سفر به این شهر رزرو هتل از مهم نکات سفر از قبل از سفر است. سایت گردشگری رادار361 بهترین و ارزان‌ترین هتل های تبریز را با بیشترین تخفیف ارائه می‌دهد. 

بهترین هتل های تبریز 

  1. هتل لاله پارک تبریز 

این هتل 5 ستاره یکی از جدیدترین هتل‌های تبریز است که در سال 1395 افتتاح شده است. هتل 17 طبقه و 210 واحد اقامتی دارد با 8 آسانسور در هتل اقامت را برای مهانان هتل آسان‌تر کرده است. در امکانات رفاهی و خدمات این هتل از بالاترین استاندارهای جهان استفاده شده است.  

در رزرو هتل تبریز این هتل امکاناتی مانند استخر، سونا و جکوزی، سالن کنفرانس، حمام ترکی، امکانات معلولین برای مسافران ارائه می‌دهد. 

اتاق‌های هتل به انواع اتاق دولکس، جونیوز، اکسکیوتیو، کانکت، رویال سوئیت تقسیم می‌شوند. تمام اتاق‌ها از امکاناتی مانند روم سرویس، صندوق امانات، سیستم اعلام حریق و اینترنت، سرویس بهداشتی مستر و جکوزی برخوردار هستند. 

  1. هتل بین المللی تبریز 

هتل بین اللملی تبریز در سال 1351 در قلب شهر تبریز افتتاح شده است. این هتل با سابقه درخشان در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است. معماری منحصر به فرد هتل در فضای بیرونی و داخلی این هتل را یکی از بهترین هتل‌های تبریز برای رزرو هتل تبریز قرار داده است. 

این هتل 5 طبقه با 133 واحد اقامتی برای اقامت در فضای زیبا و دل‌پذیر بهترین خدمات را به مهمان خود ارائه می‎‌دهد. 

رستوران و کافی شاپ، خدمات باربری، تاکسی سرویس، سیستم اعلام حریق، دستگاه واکس کفش، بخشی از خدمات این هتل هستند. 

هتل بین المللی فاصله نزدیکی با برج خلعت پوشان، موزه ادبی شهریار، ارگ علیشاه و بازار تبریز دارد. 

هتل های ارزان قیمت تبریز 

  1. هتل آپارتمان استقبال تبریز 

این هتل 3 ستاره در در یکی محله‌های قدیمی شهر تبریز قرار دارد و برای مسافرانی که به بافت قدیمی و سنتی شهر تبریز علاقه دارند برای رزرو هتل بسیار مناسب است. هتل 11 طبقه و 42 واحد اقامتی دارد که تمام خدمات یک هتل با قیمت مناسب را به مهمانان ارائه می‌دهد. برخی از خدمات مانند صرافی، خدمات باربری، دستگاه واکس کفش، تاکسی سرویس در این هتل وجود دارند. 

مقبره شاعران تبریز، موزه قاجار، بازار تبریز، مسجد جامع در نزدیکی این هتل قرار دارند. 

  1. هتل ارس تبریز 

این هتل 2ستاره با 7 طبقه و 26واحد اقامتی در خیابان پاستور تبریز قرار دارد. هتل ارس تبریزی یکی از هتل‌های تبریز در مرکز این شهر است که با موزه ادبی استاد شهریار، مسجد جامع، مسجد کبود و میدان ساعت فاصله کمی دارد. 

این هتل خدمات سیستم اعلام حریق، ترانسفر مسافران، گشت نیم‌روزی و کرایه خودرو برای مهمان هتل دارد. 

رزرو هتل در تبریز 

اگر در مسافرت به شهر تبریز در میان رزرو هتل‌های تبریز هنوز هتلی را رزرو نکرده‌اید؛ در سایت گردشگری رادار361 می‌توانید به راحتی رزرو هتل تبریز را انجام دهید. در این سایت پس از وارد کردن مقصد و زمان ورود و خروج خود لیستی از بهترین و ارزران‌ترین هتل‌های تبریز متناسب با شرایط شما پیشنهاد خواهد شد. در این سایت با فیلتر کردن اطلاعات خود به راحتی می‌توانید هتل‌ خود را در مقایسه با دیگر هتل‌ها رزرو کنید. 

خدمات این سایت در بخش خرید بلیط هواپیما تبریز نیز می‌تواند به شما کمک کند. تنها کافی است مقصد و روز سفر خود را در سایت رادار361 وارد کنید و پس از انتخاب ویژگی بلیط هواپیما تبریز می‌توانید بلیط خود را در انواع شرکت‌های هواپیما با ارزان‌ترین قیمت رزرو و خریداری کنید. 

معرفی هتل های تبریز از بهترین هتل ها تا اقامتگاه های بوم گردی 

تبریز یکی از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین شهرهای کشور عزیز ما ایران است. از این‌رو تبریز هر ساله مهمانان بسیاری دارد، اگر شما هم مسافر این شهر هستید با ما همراه باشید تا با انواع هتل تبریز و چگونگی رزرو هتل با کمترین قیمت در این شهر آشنا شویم. 

هتل‌های تبریز 

هتل های تبریز از 5 ستاره گرفته تا یک ستاره و اقامتگاه بوم‌گردی و میهمان‌پذیر را می‌توانید برای اقامت در این شهر انتخاب کنید. 

هتل های 5 ستاره تبریز 

هتل‌های پنج ستاره تبریز عبارتند از:  

  • هتل لاله پارک تبریز 
  • هتل لاله کندوان واقع در روستای کندوان 
  • هتل پارس ائل گلی تبریز 
  • هتل شهریار تبریز 

هتل های 4 ستاره تبریز 

هتل‌های 4 ستاره نیز جزو هتل‌های رده‌بالا در هر شهری از جمله تبریز به حساب می‌آیند که نسبت به امکانات هتل‌های 5 ستاره یک درجه پایین‌تر است. در ادامه بهترین هتل های تبریز را مشاهده می‌کنید. 

  • هتل تبریز شهر تبریز 
  • هتل گسترش تبریز 
  • هتل آزادی تبریز 
  • مجتمع پتروشیمی تبریز 

هتل های 3 ستاره تبریز 

هتل‌های 3 ستاره شهر تبریز عبارتند از: 

  • هتل‌آپارتمان بهبود 
  • هتل اهراب تبریز 
  • هتل‌آپارتمان استقبال تبریز 
  • هتل سارای تبریز 

هتل های 2 ستاره تبریز 

رزرو هتل 2 ستاره برای آن دسته از مسافرانی مناسب است که نه تنها می‌خواهند سفرشان ارزان تمام شود بلکه مدت‌زمان کمی را در طول 24 ساعت شبانه‌روز در اتاق خود در هتل می‌گذرانند و بیشتر وقت خود را صرف گشت‌وگذار در امکان تفریحی و مذهبی شهر مقصد خود می‌کنند. در ادامه با این هتل های تبریز آشنا می‌شویم: 

  • هتل‌آپارتمان صائب تبریز 
  • هتل سهند تبریز 
  • هتل‌آپارتمان ارس تبریز 
  • هتل سینا تبریز 
  • هتل آذربایجان تبریز 

هتل های یک ستاره تبریز 

معمولا امکانات هتل‌های یک ستاره محدود است و استفاده از آن‌ها برای افرادی مناسب است که قصد اقامت‌های کوتاه‌مدت و اقتصادی در یک شهر مثل شهر تبریز را دارند. در تبریز 2 هتل تک ستاره احداث شده است که نام آن‌ها عبارت است از: 

  • هتل‌آپارتمان زیبا تبریز 
  • هتل مروارید تبریز 

هتل بوتیک در تبریز 

هتل بوتیک معمولا به هتل‌هایی اطلاق می‌شود که از نظر معماری و ساخت ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند. هتل بوتیک‌ها برخلاف تصور عموم از نظر وسعت چندان بزرگ نیستند و حتی ممکن است تعداد اتاق‌های آن‌ها کمتر از 10 تا باشد و امکانات آن‌ها در حد مهمانسرا و یا اقامتگاه‌های درجه پایین باشد. 

در شهر تبریز تنها یک هتل بوتیک احداث شده است که با نام هتل بوتیک ارسی تبریز شناخته می‌شود. این هتل در خیابان ایل گلی، بالاتر از بیمارستان شهدا، کوی بهارستان، کوچه سوم، پلاک 19 واقع شده است.  

اقامتگاه های بوم گردی تبریز 

اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا خارج از شهر و روستاهایی که جاذبه‌های دیدنی دارند و می‌توانند مقصد گردشگری و بوم‌گردی باشند ساخته می‌شوند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر تبریز عبارتند از: 

  • اقامتگاه بوم‌گردی هما کندوان 
  • اقامتگاه تقی‌زاده روستای اسفنجان 
  • اقامتگاه داریوش کندوان 
  • اقامتگاه سیروس رنجبران کندوان 
  • اقامتگاه مولایی کندوان 

هتل ها و اقامتگاه های صخره ای تبریز 

در تبریز 5 هتل صخره‌ای وجود دارد که اسامی و آدرس‌ها به شرح زیر است: 

  • هتل لاله کندوان 
  • اقامتگاه بوم‌گردی هما کندوان  
  • اقامتگاه بوم‌گردی داریوش کندوان تبریز  
  • اقامتگاه بوم‌گردی سیروس رنجبران کندوان تبریز  

بهترین هتل های تبریز 

معمولاً هتل‌های 5 ستاره تبریز در فهرست برترین هتل‌های تبریز قرار می‌گیرند. فهرست بهترین هتل‌های تبریز به قرار زیر است: 

  • هتل پارس ائل گلی تبریز 
  • هتل لاله پارک تبریز 
  • هتل شهریار تبریز 
  • هتل بین‌المللی تبریز 
  • هتل گسترش تبریز 
  • هتل آزادی تبریز 
  • هتل سارای تبریز 

ارزان ترین هتل های تبریز 

معمولا هتل‌هایی که ستاره کمتری دارند، مهمانسراها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از نظر هزینه برای مسافرانی که به دنبال پیدا کردن مکان ارزان‌قیمت برای اقامت در تبریز هستند گزینه مناسبی هستند. ارزان‌ترین هتل‌های تبریز عبارتند از: 

  • هتل‌آپارتمان زیبا 
  • هتل مروارید 
  • هتل‌آپارتمان ارس 
  • هتل سارای تبریز 
  • هتل فرید 
  • هتل‌آپارتمان بهبود 
  • هتل سینا 
  • هتل‌آپارتمان ائل آی 
  • هتل اهراب تبریز 

رزرو هتل های تبریز 

برای رزرو هتل های تبریز می‌توانید از سایت رادار361 استفاده کنید. این وب‌سایت یک موتور جستجوی تخصصی برای پیدا کردن هتل‌های مختلف در شهرهای ایران از جمله تبریز و همچنین رزرو و خرید بلیط هواپیما به مقصد شهرهای ایران است. این وب‌سایت همه سایت‌های ارائه دهنده خدمات رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما را پیمایش می‌کند و فهرستی از گزینه‌های انتخابی در خصوص هتل و بلیت هواپیما در اختیار شما قرار می‌دهد. 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا