اخبار روز تبریزمقالات

حال و هوای کرونایی در تبریز

هر ساله اواخر اسفند مردم در تب و تاب خرید عید و خونه تکونی و آماده شدن برای سفرهای نوروزی بودند، این موقع ها جای سوزن انداختن در بازارها نبود، شلوغی شهر و ترافیک به اوج خودش میرسید اما امسال….

اما امسال در حالی به استقبال سال نو میریم که کشورمون درگیر مهمانی ناخوانده یا بلایی آسمانی و شاید هم سلاحی بیولوژیکی به اسم کروناست. خیلی از مردم کشور با در نظر گرفتن اخطارها و نکات بهداشتی توصیه شده از طرف پزشکان خود را قرنطینه خانگی کرده و به غیر از موارد ضروری از خاانه خارج نمی شوند.
مردم تبریز هم از این قائده مستثنی نیستند و احتمال آلوده شدنشان به اندازه دیگر استان هاست و لازمه تا با خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی احتمال آلوده شدن خودشون رو به حداقل ممکن برسونن.

نکته ای که لازمه بهش توجه بشه اینه که هر چند احتمال آلوده شدن جوون ترها به این ویروس خیلی نسبت افراد سن بالا کمتره، اما جوون تر ها میتونن ناقل این ویروس به افراد مسن تر باشند.
پس اگه در منزل مادربزرگ یا پدر بزرگتون باهاتون زندگی میکنه لازمه که نکات بهداشتی رو خیلی جدی بگیرید، شاید خودتون بهش آلوده نشید اما ممکنه ناخواسته کرونا رو به اونها انتقال بدید.

با وجود همه هشدارها و اعلامیه های وزارت بهداشت هنوز هم جمعیت اندکی از مردم تبریز بی‌توجه به هشدارها و نکات بهداشتی، به زندگی عادی خود می‌پردازند. در همین حال عده ای هم به صورت داوطلبانه در ضد عفونی کردن معابر م اماکن تبریز مشغول فعالیت هستند.
در آخر امیدوارم که با رعایت نکات بهداشتی، هر چه سریع تر از شر این ویروس خلاص بشیم.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا