اخبار روز تبریزمقالات

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی روند کاهشی دارد

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روند رو به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان، گفت: همه شاخص‌ها حاکی از بهبود شرایط است که این امر، در سایه مدیریت خوب این بیماری در کشور و استان، عملکرد مناسب سیستم درمانی و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه حاصل شده است.

محمدرضا پورمحمدی در نوزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری، به یک وضعیت تثبیت‌شده رسیده ایم، افزود: تنها در هفته سوم فروردین، افزایش آمار مبتلایان را داشتیم که آن هم به دلیل اجرای غربال‌گری و بیماریابی هوشمند بود.

وی با اشاره به اینکه آمار قربانیان کرونا در استان به زیر ۶ درصد کاهش یافته است، افزود: ۸۷ درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد سیستم درمان و طرح‌های پیشگیرانه عملکرد خوبی داشته‌اند.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از همراهی مردم با دستگاه‌های مسوول در مدیریت و کنترل این بیماری، گفت: آن‌چه در کشور ما اتفاق می‌افتد در مقایسه با آن‌چه در کشورهای پیشرفته در جریان است، شبیه یک معجزه است و از این بابت باید شکرگذار درگاه الهی باشیم.

وی افزود: این موفقیت‌ها در سایه ایمان و همراهی مردم و تلاش خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و پرستاری و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسوول به دست آمده است.

پورمحمدی همچنین گفت: اصناف و تولیدکنندگان استان نیز با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، همراهی خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند و چه در عرصه تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و چه با توقف فعالیت‌های اقتصادی در راستای حفظ سلامت مردم تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های اقتصادی در استان از سر گرفته شده است، افزود: در صورت ادامه روند رو به بهبود شرایط، سایر فعالیت‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی، تجلی روحیه نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان را از موهبت‌های ایام کرونا دانست و گفت: بعد از فرمایش رهبری مبنی بر کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند، جریان ارزشمندی در کشور شکل گرفت و مردم در قالب خیریه‌ها، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به یاری نیازمندان شتافتند.

وی درخصوص فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: با توجه به افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تبریز به دلیل استفاده بیشتر افراد از خودروهای شخصی، لازم است با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت این ناوگان به تدریج به حالت عادی بازگردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با گرامی‌داشت مناسبت‌های هفته جاری از جمله روز شوراها، روز کارگر و روز معلم، گفت: هیچ‌گونه تجمعی برای این مناسبت‌ها در استان برگزار نخواهد شد.

علیار راستگو افزود: رسانه‌ها باید همچنان مردم را به جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تشویق کنند.

وی درخصوص فعالیت دانشگاه‌ها نیز گفت: دانشگاه‌ها تنها برای حضور دانشجویان دوره دکتری اجازه فعالیت دارند و فعالیت سایر دانشجویان تنها به صورت مجازی امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص ساعت کاری ادارات، گفت: ادارات استان تا اطلاع ثانوی از ساعت ۷.۳۰ صبح تا ۱۳.۳۰ ظهر فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: فعالیت مراکز تجاری و پاساژهای استان نیز با توجه به تفویض اختیار به ستادهای استانی، تا ساعت ۲۰ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

راستگو در خصوص بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی نیز گفت: این موضوع بعد از اظهار نظر وزارت بهداشت درخصوص وضعیت استان‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی 1313

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا