پارک های تفریحی تبریزجاذبه های گردشگری تبریزمقالات

تفرجگاه ائل باغی و سورتمه سواری تبریز

دراتوبان شهید کسایی  از سمت غرب به شرق  صد متر بعد از خروجی ائل گلی به طرف تهران   که در حرکت هستید تابلوی کوچکی کنار اتوبان سورتمه سواری تبریز را نشان می دهد هنگام ورود به این پارک گلهای زیبا وآلاچیق های شیک وتمیز و رنگا رنگ و فضای سرسبز و امکانات بازی کودکان با نمای زیبای خود به شما خوش آمد می گویند .

از کنار آلاچیق ها جاده سربالایی بطرف سورتمه سواری خود را نشان میدهد اگر اهل کوه نوردی هستید بهتر است با پای پیاده بروید و لذت ببرید البته منطقه باد گیری هستش و وزش باد تقریبا” زیاد است .

درهنگام بالا رفتن بطرف آبشار و سورتمه، هتل پارس در آنطرف  اتوبان با نمای زیبایش تماشایی است. این پارک دقیقا روبروی هتل پارس هستش ، مسافرین محترم درصورتی که علاقه مند باشند میتوانند در کمترین زمان از این پارک دیدن کنند و تبریز را از اون بالا نظاره گر باشند.

حدود چهار کیلومتر که پیاده روی کنید سورتمه بالای کوه  خودش رو نشون میده

این سورتمه ساخت کشور آلمان بنام شرکت صفر تا صد هستش تمام تجهیزات از آلمان وارد شده چند نفر هم برای نصب و راه اندازی این تجهیزات آموزش های لازم رادر خارج از کشور دیده اند.  سرعت سورتمه توسط سرنشین قابل کنترل هستش و اگر سرعت زیاد باشه  سورتمه هوشمند عمل میکنه و سرعت رو کم میکنه.

آقای مهند س فرامرز شجاعت با همکاری سازمان پارکها این پروژه را به اتمام رسانده اند و قصد دارند تجهیزات شهر بازی مدرن و پیشرفته  را در تبریز سرمایه گذاری و راه اندازی کنند.

مسیر این سورتمه توسط سازمان پارکها درختکاری و گل کاری شده و کارگران این سازمان سخت مشغول کارند وبرای زیبا سازی فضای این پارک نهایت تلاششان را بکار می برند.

آبشار مصنوعی از دیگر جاذبه های این پارک است که میتوانید ببینید حدود ۴ کیلومتر بطرف بالای کوه با جاده اسفالت پیاده که برید منظره زیبای آبشارمصنوعی را در بالای کوه میتوانید ببینید نمای زیبای تبریز و کوهای اطراف تبریز رو هم میتونید از انجا ملاحظه فرمائید

بالای آین آبشار استخر بزرگی تعبیه شده است.

امکانات ورزشی در کنار آبشار با هوای بسیار عالی انسان را برای کمی تحرک دعوت میکنند.

عده ای از علاقه مندان به ورزش کوه نوردی  و طبیعت گردی تبریز به این اینجا میایند و در انجا بعد ازصرف صبحانه با روحیه بسیار عالی و سر حال به پائین بر میگردند.

و این هم از نمای زیبای کنار اتوبان که با سلیقه خاصی طراحی و اجراء شده است.

Rate this post

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به
    این خوبی سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا