هتل های تبریز

هتل جهان‌گردی تبریز

شاید شما هم تجربه سفرهای بدون تشریفات و سبک‌بار، کمپ در دل طبیعت و اردوهای دوستانه را داشته ‌باشید. هتل‌ها و مهمانسراهای زیادی در سراسر کشور وجود دارند که اینگونه گردشگری‌ها و ماجراجویی‌های لذت‌بخش را برای شما میسر می‌کنند. هتل‌هایی در نقاط مختلف ایران مانند تخت‌جمشید، چالوس، سمنان، بیرجند، ارومیه، یاسوج، یزد و… که همگی تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی به گردشگران داخلی سراسر کشور و نیز گردشگران بین‌المللی خدمت می‌کنند. درادامه قصد داریم به بررسی و معرفی هتل جهان‌گردی تبریز بپردازیم.

معرفی

هتل جهان‌گردی تبریز در کمربندی تهران، پارک ایل‌گلی، ضلع جنوب‌شرقی استخر قرار دارد. این هتل تک ستاره که در رده‌بندی هتل‌ها جزو مهمانسراها محسوب می‌شود، داخل پارک ایل‌بیگی بوده و بیش از نیم‌قرن قدمت دارد. هتل جهان‌گردی تبریز در دوره پهلوی سال 42 فعالیت خود را با نام هتل آپارتمان پارک ملت آغاز کرد. بعد از انقلاب اسلامی این هتل زیرمجموعه گروه هتل‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی قرارگرفت که با هدف توسعه گردشگری داخل کشور، مهمانسراها و هتل‌های باقدمت و بسیاری را در سراسر کشور اداره می‌کنند. برای راحتی و آسایش گردشگران، هزینه اقامت در این هتل‌ها کم‌تر از میانگین هزینه معمول در سایر هتل‌ها است. با رزرو اینترنتی هتل تبریز از علی بابا سفری مطمئن و خاطره‌انگیز برای خود و همراهانتان رقم بزنید. مسئولان هتل، هتل جهان‌گردی تبریز را در سال 97 برای ارائه خدمات بهتر به مسافران، نوسازی کردند.

موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر هتل جهان‌گردی تبریز آن را از سایر هتل های تبریز متمایز می‌کند. این مهمانسرای تاریخی در پارک ایل‌گلی تبریز قراردارد. پارک ایل‌گلی تبریز یکی از زیباترین و مهم‌ترین مکان‌های گردشگری شهر تبریز است که پیشینه آن به دوران آق‌قویونلوها بازمی‌گردد. ایل‌گلی ابتدا محل تامین آب زمین‌های اطراف بود. در دوران صفویه سرتاسر باغ را دیوار کشیدند و سپس در عصر قاجاریه مسیرهایی به شکل خیابان در چهار طرف این دریاچه ایجاد کردند. درنهایت با کاشت درخت‌های تبریزی و بید مجنون، این مکان را برای گردشگری آماده کردند. دوران پهلوی، این مجموعه را به شهرداری سپردند تا آن را به محلی گردشگری برای همه مردم و قابل استفاده برای عموم تبدیل کنند. پارک ایل‌گلی اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌رود. در مرکز دریاچه مصنوعی عمیق این پارک با مساحت حدود 4000 مترمربع و عمق 12 متر، عمارتی زیبا مانند جزیره خودنمایی می‌کند.

مقالات مرتبط : سفر جاده ای از تهران تا تبریز

 اقامت

هتل جهان‌گردی تبریز یک ساختمان اصلی و یک ساختمان ویلایی دارد. پنج باب سوئیت ویلایی با فاصله 200 متر از ساختمان اصلی هتل قرار گرفته‌اند. ازآن‌جا‌که مسافران از هتل‌های جهان‌گردی برای سفرهای راحت و کم‌هزینه استفاده می‌کنند، نوع امکانات و خدمات این هتل با بقیه هتل های تبریز فرق داشته و برای سفرهای دسته‌جمعی با دوستان مناسب‌تر است. ازاین‌رو در هتل جهان‌گردی تبریز 40 چادر برای اقامت در فصل‌های مناسب سال مانند تابستان در فضای سبز پارک ایل‌گلی تعبیه کرده‌اند. برای اقامت در هتل جهان‌گردی تبریز باید دست‌کم 328 هزارتومان برای هر شب بودجه کنار بگذارید. اگر اهل کمپ و اردو در دل طبیعت هستید، با رزرو هتل تبریز اقامت در هتل جهان‌گردی تبریز را تجربه کنید.

اگر همراه فرزندتان به شهر پرجاذبه تبریز می‌روید، خوب است بدانید اقامت کودکان زیر هشت سال در هتل جهان‌گردی تبریز رایگان خواهد بود. درصورت سفر با اتومبیل شخصی، نگران محل نگهداری و پارک ماشین خود درطول اقامت نباشید. این هتل پارکینگ رایگان روباز با ظرفیت محدود دارد که برای استفاده مسافران دراختیارشان قرار می‌گیرد. اتاق‌های هتل در سه نوع اتاق دو تخته، اتاق دو تخته لوکس و سوئیت دو نفره به‌علاوه دو سرویس اضافه هستند. به‌دلیل قرارگیری هتل در پارک ایل‌گلی، نمای اتاق‌ها رو به دریاچه یا پارک قرار دارد.   

مقاله مرتبط : راهنمای ‌سفر به تبریز در تابستان

امکانات

هتل جهان‌گردی تبریز امکاناتی مانند صبحانه رایگان، تلویزیون، مینی‌بار غیررایگان، شامپو، اینترنت رایگان، یخچال، تلفن، چای‌ساز، آباژور، حمام، لوازم بهداشتی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم اطفای حریق، روم‌سرویس، سیستم گرمایش و سرمایش و… را برای شما درنظر گرفته ‌است. این هتل رستوران و کافی‌شاپ ندارد؛ ولی با تعبیه آشپزخانه برای پخت غذا در سوئیت‌ها کار شما را برای تهیه غذا راحت‌تر کرده‌اند. اگر اهل آشپزی در سفر نیستید، می‌توانید از تالار پذیرایی که در عمارت وسط دریاچه وجود دارد، استفاده کنید. این عمارت دیدنی و دل‌انگیز یک عمارت کلاه‌فرنگی هشت ضلعی است که پیش از این یک ساختمان یک طبقه خشتی و فرسوده بود. مسئولان کشور در سال 46 پس از تخریب آن، این عمارت مستحکم و چشم‌نواز دو طبقه را بنا کردند.

درحقیقت مزیت هتل جهان‌گردی تبریز نسبت به هتل های تبریز احداث آن کنار پارک ایل‌گلی است که بدون شک از بهترین فضاهای سبز و اماکن گردشگری تبریز محسوب می‌شود. این مجاورت، دسترسی شما به دریاچه و قایقرانی، استفاده از شهربازی و فضای سبز فوق‌العاده این پارک و… را آسان می‌کند. هم‌چنین با اقامت در هتل جهان‌گردی تبریز به‌راحتی می‌توانید به مراکز گردشگری معروف شهر مثل موزه عصر آهن، موزه شهرداری، موزه سنجش، خانه مشروطه، مسجد کبود و… رفت‌وآمد کنید. البته برای رفتن به نقاط دورتر هم مشکلی نخواهید داشت. با استفاده از امکانات وسایل‌نقلیه اطراف هتل جهان‌گردی مثل تاکسی، خط اتوبوس و خط ویژه BRT بدون هیچ مشکلی می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید.  فکس، فوتوکپی، تلویزیون LED در لابی، اینترنت در لابی و صندوق امانات از دیگر امکانات هتل گردشگری تبریز است.   

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا